Alla inlägg under februari 2017

Av A E A - 25 februari 2017 19:23

Hej på er!

Fy nu var det längesen jag skrev. Jag som ville försöka skriva varje dag. Det har varit så mycket sista tiden så jag har inte hunnit med. Sen har jag faktiskt glömt ?

Det har varit marknad på stan idag och igår så jag, barnen och min man var nere en snabbis i går och idag så gick jag och barnen ner och mötte upp barnens farmor. Jag fyndade några fina saker faktiskt! Bl.a en ballongvisp och en vanlig visp i rostfritt stål (äntligen! Alla jag har hittat sista tiden har varit i plast), en provpinne med trähandtag, leksaksbilar i trä mm.. jag plastbantar ock försöker få bort allt som jag idag har i plast.. det fanns så himla mycket fina saker i trä men mycket har jag redan bytt ut. Jag fyndade goda teer, honung och ostar också ? nomnom

Hon som sålde honung erbjöd mig att komma och kolla på hennes biodling som ligger utanför stan. Så framåt sommaren så ska jag dit och se hur hon har det. Väldigt spännande måste jag säga!

Ne nu ska jag ta något att äta sen sova för jag är jätte jättetrött...

Ha det gott!

Av A E A - 1 februari 2017 01:40

Hej på dig

Gud vilken utmattade dag det har varit...både fysiskt och psykiskt..

Jag och min man har städat och organiserat här hemma i eftermiddag/kväll. Vi har hittat en massa saker som ska säljas. Jag hatar att sälja saker ärligt talat. När jag känner att jag vill bli av med saker (som vi behöver hela tiden eftersom vi flyttade från hus till lägenhet och har nu på tok för mycket saker) då vill jag bli av med det på en gång. Inte lägga ut det på nätet och vänta och vänta och vänta. Sen när någon tillslut vill ha det man säljer så är det för mycket mindre än vad man hade lagt ut det för från början. Sen blir det ofta diskussion om frakt eller när och var saken ska hämtas. Så ofta är det skönast att bara skänka sakerna. Men nu har vi det lite tajt ekonomiskt och sen finns det ju mycket som man inte bara vill skänka, saker som faktiskt har värde..

Mitt mål är att göra mig av med ungefär tredjedel av våra nuvarande saker. Vi har nog gjort oss av med mer än hälften av sakerna som vi hade i huset. Men vi har fortfarande för mycket saker. Men man kan inte göra sig av med allt på en gång. Det tar ju tid...

Eftersom både min man och jag lider av lite sömnbrist just nu och vi höll på att fixa och dona så länge så blir det lite spänt mellan oss som det blir ibland. Så det blev lite tråkig stämning emellan åt..så städning och tjafs så är jag nu helt tömd på energi... Men nu har vi pratat massor och kommit fram till så mycket bra saker och idéer för framtiden :) Nu så är det fint hemma dessutom!

Ska lägga upp en bild på min disktrasa som jag stickar. Det blir mitt första riktiga projekt! Skickar i ett garn som är i bomull och bambu. Jättefint och mjukt garn. Hoppas den blir bra som disktrasa nu bara :)


Ha det gott

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards